בשחקים: עבודות בגובה בסנפלינג 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

עבודות בגובה בסנפלינג בעת המודרנית, שיטת הבניה היא לגובה. ולא סתם לגובה אלא בניה לגבהים עצומים של רבי קומות. החל מ-7 קמות ועד עשרות רבות של קומות. באמצעות שיטה זו, מנצלים טוב יותר את השטח וניתן לבצע בניה רוויה המביאה איתה שלל יתרונות.

אלא שלצד היתרונות צצים גם האתגרים. אם בבית צמוד קרקע או נמוך יחסית, ניתן לבצע עבודות שונות על מעטפת הבית, באמצעות במת הרמה, פיגומים, סולמות וכד', הרי שבמידה והבניין גבוה מאוד, יש צורך לתפעל את כל התיקונים, השדרוגים או ניקיון המבנה, בגבהים בלתי סבירים, שלא יכולים להתבסס על הישענות על הקרקע. וחשבו על זה, ככל שהבניינים גבוהים יותר, ניתן דגש יותר גדול על המעטפת החיצונית שלהם, בין אם מדובר בבנייני מגורים או בגורדי שחקים משרדיים. בדיוק בשביל אותם מנישאים אל על, פיתחו את שיטות עבודות בגובה בסנפלינג

היתרונות של עבודות בגובה בסנפלינג

ראשית, לעיתים עבודות בגובה בסנפלינג, הם הפתרון היחידי. בבניין בן 6 קומות עוד אפשרי לתקן איטום חיצוני, אם מנוף טלסקופי ארוך. אך מה בדבר בניין בן 20 קומות? איך מנקים חלונות חיצוניים בקומה ה-32 או מחליפים אריח מט ליפול במעטפת החיצונית של קומה 17?. עבודות בגובה בסנפלינג מאפשרות ביצוע של עבודות מורכבות מאוד, בתנאים מורכבים – בעיקר בשל הגובה מהקרקע, בצורה נוחה, מהירה, יעילה וחסכונית. 

ניקח לדוגמא תיקוני צבע או איטום בבניין בן 6 קומות. לא בנין גבוה במיוחד ויתכן שניתן היה להסתדר בו באמצעות בניית פיגומים סביב הבית. אלא ששיטת הפיגומים לוקחת הרבה זמן והרבה כסף. יש צורך בבניה פיזית של קונסטרוקציה מסובכת, לשנע אותה, לפרק וכד'. זהו תהליך איטי מאוד ויקר מאוד. יתרה מכך, עבודות בסנפלינג הן עבודות שאם נעשות בצורה נכונה ומקצועית הן בטוחות מאוד. האנשים העובדים בתחום מצוידים בציוד ברמה הגבוהה ביותר ומאומנים לכך. במקרה של הפיגומים הסיפור שונה לחלוטין וכולנו שומעים על התאונות המצערות הקורות כמעט מידי יום.

יתרה מכך, המימד הבטיחותי אינו רק כלפי העובדים בגובה אלא גם כלפי האנשים הגרים בבניין או עוברים בסביבה. פיגומים משתקים את כל האזור. הם מלכלכים, הם מפריעים וכאמור, הם נקודת תורפה עבור דיירי הבניין. עבודות בגובה בסנפלינג הן נקודתיות ומהירות יותר. לא משביתים את כל האזור לימים שלמים אלא לפרקי זמן קצרים ורק מעל אזור העבודה. ניתן להגיע למקומות קשים יותר, שאולי בגלל מבנה הבית לא הינו מגיעים אליהם ביעילות עם פיגומים ובאופן כללי העובדה שהכל נעשה מהר יותר ובלי כל מיני תוספים – הופכת את העסק להרבה יותר משתלם עם תוצאות טובות הרבה יותר.

סוגי עבודות בגובה בסנפלינג

באמצעות עבודה בגובה בסנפלינג, ניתן לבצע שלל עבודות הקשורות למעטפת החיצונית של המבנה. את כל העבודות ניתן לבצע בכל גובה, מהנמוך ביותר ועד הגבוה ביותר, שכן נקודת העגינה היא בחלק העליון של המבנה. באמצעות במות ייחודיות (במידה ונדרש), ניתן לשים אנשים וציוד ולספק להם בסיס יציב עליו יוכלו לעמוד בבטחה ובנוחות בזמן העבודה. כמובן שנדרש לצורך כך ציוד מיוחד, בטיחותי וידע וניסיון רבים, לצד התמקצעות בעבודה עצמה (למשל באיטום נכון).

ישנם כמה סוגי עבודות בגובה בסנפלינג שניתן לבצע. הנפוץ ביותר, באופן טבעי הוא ניקוי החלונות בגובה. בבניינים גבוהים מאוד ובגורדי שחקים, מנגנון החלון אינו נפתח החוצה אלא פנימה, כך שהיכלות לגשת לצד החיצוני של החלון ולנקות אותו מערפיח או לכלוך – מאוד מוגבלים וממילא גם מאוד מסוכנים. אנשי סנפלינג המשתלשלים על חבלים עם ציוד ניקוי מלמעלה, עושים את העבודה בצורה נינוחה, מהירה ואיכותית והכי חשוב – בטוחה.

לצד הניקיון ישנם כלל העבודות הנכנסות תחת הגדרת 'שיקום המעטפת'. אלו עבודות פחות נפוצות והן נעשות אחת לכמה שנים טובות. מדובר על תיקונים ושינויים שצריך לבצע במעטפת החיצונית של הבניין בגובה, בין אם השינוי נעשה מבחירה (צביעה) או כצורך (איטום מחדש, תיקון נזילות וכד'). כאמור, העובדות יכולות לכלול איטום, צביעה, הדבקה או חיזוק של אריחים וחיפויים, תליית או תיקון שלטים (מוארים או בכלל), תיקון תשתיות כמו צינורות מים, ביוב, חשמל, תקשורת וכד' הנפרשים על גבי הקיר החיצוני, החלפת חלונות זכוכית (קטנים ופנורמיים), עבודות אלומיניום, עבודת איטם במסגרות חלונות ועוד ועוד. אגב, עבודות בגובה בסנפלינג נעשות על מכלול הפעילות הנדרשת. כך למשל באיטום, אנשי הסנפלינג גם יעסקו בהסרת האיטום הישן וגם ביישום איטום חדש וכך גם במקרים אחרים  בהם נדרשת עבודה רב שלבית.

לא לשחק בגובה

עבודות בגובה בסנפלינג, מעצם היותם בגובה עצום – מהוות אתגר בטיחותי לא פשוט. כמובן שחברות מקצועיות המתמחות בתחום, מכשירות את אנשיהן לעבודה שכזו ומשקיעות כספים רבים בשמירה על בטיחות העובדים, רכישת ציוד מתאים, התמקצעות ובעיקר עבודה ללא פשרות ועיגולי פינות. החובה לבחור חברת עבודות בגובה בסנפלינג איכותית ובעלת סטנדרט בלתי מתפשר – היא עלינו. אומנם לא אנחנו נהיה תלויים בין שמים לארץ אבל במידה ונבחר בחברה שמעגלת פינות, ובמידה וחס ושלום יקרה אסון – גם אנחנו נישא אותו ברמות מסוימות. בחירה בחברה מקצועית ומנוסה – תקנה לנו לא רק עבודה איכותית אלא גם שקט נפשי.

תיקונים בסנפלינגבעולם השיפוצים והתיקונים שינם מלאכות רבות שמטרתן לפתור ולתקן ליקויים, לחדש, לייפות, לעלות את ערך הנכס או לשקם מחדש. חלק גדול מן העבודות האלו נערכים כאשר העוסקים במלאכה נמצאים על הקרקע או על גבי עזר הרמה קלים כמו סולם, במת הרמה קטנה וכד'. הדבר מאפשר להם יציבות ושפע של זמן לבצע את העבודה הנדרשת. אך מה קורה כאשר אנו נדרשים לשיפוצים או לתיקונים בחלקים חיצוניים גבוהים מאוד. למשל במעטפת חיצונית של בניין בן 6 קומות ובטח כאשר התיקון בקומה ה-30 של גורד שחקים.

במקרה כזה נעדיף לבצע תיקונים בסנפלינג. לסנפלינג יתרון גדול בכל עולם התיקונים. ניתן להגיע באמצעותו לכל מקום לגובה הבניין, העבודה עצמה מורכבת ומצריכה זהירות רבה אך היא אינה דורשת הקמת תשתיות מיוחדות (למשל פיגומים) הגוזלים הרבה זמן, משאבים וכסף. העניין עם העולם של תיקונים בסנפלינג הוא החובה שלנו לבחור בחברות ייעודיות לכך.

תיקונים בסנפלינג רק עם חברות מתמחות

כל תיקון חייב להתבצע על הצד הטוב ביותר. חלק מן התיקונים יהיו כאמור אסתטיים או תיקונים של דברים שאין בהם נזק גדול. חלק אחר של התיקונים, למשל תיקונים של סדקים דרכם מחלילים מים, יכולים לגרום לנזק כבד למבנה עד כדי ערעור היציבות שלו. לכן תמיד מומלץ לבחור בקבלן תיקונים המומחה לסוג העבודה ושיש לו מיומנות והמלצות. 

כאשר מדובר על תיקונים בסנפלינג, החובה בבחירת גוף מקצועי לעבודה, גוברת שבעתיים. מצד אחד נרצה כאמור שעבודת התיקון עצמה תתבצע בצורה הטובה ביותר. ולכן נבחר באנשי מקצוע מעולים בתחומם. מנגד, כפי שציינו בתחילה, עבודות תיקונים בסנפלינג אינה דומה לעבודות תיקונים רגילות על הקרקע. נדרשת פה ידע ומומחיות אחרים, שכן עבודות תיקונים בסנפלינג נערכים בגבהים מיוחדים ועם ציוד שחייב להיות מותאם לכך. יתרה מכך, נכנס פה כל אלמנט הבטיחות. הן למי שעוסקים בעבודות עצמן והן לאלו שעלולים להיקלע לאזור בתמימותם. לכן יש חשיבות לבחירת חברה מקצועית בעבודות גובה שגם מחזיקה באישורים ורישיונות מטעם המדינה לעבודות בגובה וגם עובדים עוברים הסמכות והכשרות בתחום. ר שילוב של אנשי מקצוע בתחום התיקונים לצד מומחי עבודה בגובה – יניב את הפירות המוצלחים והרצויים.

מגוון תיקונים בסנפלינג

כאשר אנו מדברים על עבודות תיקון ושיפוץ באמצעות סנפלינג אנו עוסקים במגוון רחב של עבודות. הנה כמה אחדים מהם:

  • איטום. אולי העבודה הפופולארית ביותר בתחום. בניינים רבים, מסיבות שונות – פגעי מזג האוויר, פגעי הזמן והתבלות החומר- סובלים מסדקים, קילופים, חורים וכד', הפוגעים באיטום של המבנה. לאיטום יש חשיבות מרובה בכך שהוא שומר על כך שרטיבות ולחות לא יכנסו ויחלחלו את המבנה עצמו ואל הקירות הפנימיים. כאשר האיטום תקין, גשם לא חודר אל המבנה. כאשר האיטום פגום, הגשם והרטיבות מחלחלים פנימה ומתפשטים לאורך כל המבנה. בתחילה זו בעיה אסתטית כאשר אנו נחשפי לכתמי רטיבות, עובש, קילופי צבע וטיח קלים, נפיחויות בקיר וכד'. אלא שהזנחה תוביל לבעיות חמורות יותר. הן בעיות בריאותיות הקשורות לפגיעות בנשימה התקינה עקב כתמי הרטיבות והעובש, הן בעיות של פגיעה בבידוד התרמי של המבנה והן חשש אמיתי ליציבות המבנה שהמים מעכלים אל החומרים שמהווים את היסודות שלו.
    תיקונים בסנפלינג של המעטפת החיצונית של המבנה ושל איטום שנפגע מאפשרים להגיע כמעט לכל מקום ולבצע תיקון של האיטום. במידת הצורך אף נסיר את האיטם הישן וניישם חדש. כל זה נעשה באמצעות חומרי איטום מתקדמים. במרבית המקרים, כדי לשמור על מראה אסתטי, גם יבוצע צביעה או טיוח מחדש על מקום העבודה.
  • תיקון תשתיות. על גבי הקירות החיצוניים פרושים תשתיות רבות. צינורות גז, ביוב, מים, כבלי חשמל ותקשורת ועוד ועוד. חישבו למשל על עבודת אינסטלציה ועד כמה היא יכולה להיות מסובכת בגבהים מיוחדים. תיקונים בסנפלינג מאפשרים להגיע לנקודה הנצרכת בביטחון מוחלט ולבצע את התיקון על הצד הטוב ביותר.
  • תיקון חיפויים. עוד עבודת תיקונים בסנפלינג נפוצה היא תירון חיפויים והחלפת אריחים. בחלק מן המקרים החלפת האריחים תהיה יזומה עקב רצון לחדש ולשדרג את המראה אך לעיתים נדרש לעבודה דחופה כתוצאה מהתחלת התנתקות של אריחים ונפילתם כך שהם מסכנים את החולפים מתחתם.

עוד עבודות תיקונים בסנפלינג המתבצעים לרוב הם צביעת מבנים, יישום שפריץ, תיקון מרזבים סתומים, תיקון יחידות מזגנים חיצוניות, חידוש משטחי בטון, תיקון זגוגיות ואלומיניום ועוד משימות רבות של ציוד התלוי בגובה.

תיקונים בסנפלינג באופן מחושב

בודות בגובה ועבודות בסנפלינג בפרט, נחשבים לעבודות מורכבות הדורשות מיומנות גבוהה. לכן חובה עליכם לבחור בחברה המתמקצעת בתחום. עליכם לחקור את הנושא טרם הביצוע כדי להבין את ההשלכות ואת הפתרונות המומלצים. כמובן שחשוב גם להשוות מחירים כחלק מחשיבה צרכנית נבונה אבל בתחום שורש מיומנות כל כך גבוהה לא תמיד המחיר הזול ביותר הוא הפרמטר הנכון ובטח ובטח שישי להתרחק מהצעות נמוכות המדליקות נורה אדומה בוהקת.

הקפידו לבדוק כי חברת הסנפלינג גם מציידת את אנשיה בציוד תיקני ובטיחותי מהמתקדמים שיש וכי החברה שמה דגש גם על יצירת אזור סטרילי למעבר, על הקרקע בזמן העבודות בגובה מתוך רצון להימנע מפגיעה באנשים שעלולים לעבור במקום. ולבסוף, הקפידו לקבל כתב אחריות מהחברה. כך במידה וסדרת התיקונים הראשונה לא תצלח, תוכלו לבצע תיקון נוסף.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

עבודות בגובה בסנפלינג 
עבודות סנפלינג

החברה שלנו היא חברה מובילה בתחום עבודות סנפלינג בגובה. אם יש לכם רטיבות במעטפת הבניין, אם צריך לנקות חלונות גבוהים או אם אתם מעוניינים להתקין רשתות יונים- השירות שלנו מיועד בדיוק לכם​. הצוות המקצועי שלנו יגיע אליכם לבצע עבודה איכותית, בטוחה ובמחיר משתלם ביותר.

התקשרו עכשיו !