איטום ושיקום קירות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

איטום ושיקום קירותאיטום ושיקום קירות הן פעולות אשר נדרשות במקרים בהם מבחינים בנזקי מים בקירות, וכמובן שיהיה עדיף לפעול במוקדם ולא במאוחר. הסיבה לכך היא, שככל שתזניחו את הטיפול בבעיה הזאת של רטיבות ונזילות מים, כך ייגרם יותר נזק ויהיה קשה יותר לתקן אותו. אז אם אתה מזהה כתמים כהים או כתמים רטובים על הקירות שלכם, זה הזמן לפעול.

לא בטוחים אם אתם צריכים שירות של איטום ושיקום קירות? בשלב הראשון, תסתכלו מקרוב ותנסו לבדוק אם ​​יש בעיה בסיסית שגורמת לנזילת מים (כמו למשל נזילת אינסטלציה). במילים אחרות, הצעד הראשון בהתמודדות עם נזקי מים בקיר הוא, להבין מה גרם לנזילות האלו מלכתחילה. האם היה צינור דולף איפשהו? האם לחות עודפת חלחלה מבחוץ לתוך קירות המבנה? לאחר שזיהיתם את מקור הבעיה, תוכלו להתחיל לעבוד על איטום ושיקום הקירות. 

השלכות של אי-שיקום קירות לאחר נזקי מים 

אם קירות אינם משופצים כראוי לאחר הופעתם או התפתחותם של נזקי מים, ההשלכות עלולות להיות חמורות. לא רק שנזקי המים יכולים להחליש את המבנה או את שלד המבנה, נזקי מים גם יכולים לגרום לסיכונים בריאותיים עקב צמיחת עובש וחשיפה לרעלים. כידוע, נבגי עובש יכולים לגרום לכל מיני תחלואות, לרבות בעיות במערכת הנשימה שלנו.  

בנוסף, קיים הפקטור האנרגטי, שאנשים בדרך כלל לא ממש לוקחים בחשבון. אם תחשבו על זה לשנייה לעומק, תבינו מיד שנזקי מים יכולים להוביל לעלויות גבוהות יותר של חשבון החשמל שלכם. כיצד? מאוד פשוט, לקירות לחים לוקח יותר זמן להתחמם או להתקרר בהשוואה לקירות יבשים, משמע פעלת מזגן למשך זמנים ארוכים יותר וכן הגדלת חשבון החשמל. בהיבט הזה של הדברים, ההשפעות ארוכות הטווח של הזנחת תיקון נזקי מים הן יקרות למדי.

כיצד נזהה רטיבות בקירות?

בסופו של יום, נזקי מים, כאחד הגורמים השכיחים להידרדרות מצב הקירות, מלווים בלא מעט סממנים הניתנים לזיהוי מהיר ובתוך כך לפעולה מהירה של תיקון. קודם כל, חשוב לדעת, נזקי מים יכולים אמנם להוביל להכתמה של הקיר, אבל רטיבות בקירות יכולה אפילו להוביל גם לסדקים ואף למצב של התפוררות האזור הלח או הרטוב. 

כדי למנוע מצב כזה בבית או במשרד, חשוב לשים לב לסימנים שיכולים להצביע על כך שקיימת בעיית נזקי מים במבנה נתון. למשל, נזקים אלו יכולים להיות מלווים בריחות לא נעימים, כתמים דהויים (בד"כ בצבע חום) על קירות או תקרות, צבע או טפט מתקלף ואפילו צבע וטיח מנופחים עקב רטיבות.

איטום ושיקום קירות – מי צריך את השירות?

איטום ושיקום קירות הוא שירות שניתן במקרים של בעיות אינסטלציה, הצפות מים, נזקי מזג האוויר ועוד. אבל יחד עם זאת, השירות הינו אופציה מצוינת למי שמחפשים להגן על ביתם מפני נזקי מים ובלאי של היום-יום. מעבר לכך שהשירות הזה גורם לקירות להיראות טוב יותר, עבודת השיקום גם מגנה על הקירות מפני הידרדרות נוספת בעתיד. 

בסופו של דבר, איטום ושיקום מסייעים לשמור על תקינות החומרים המקוריים המשמשים בבנייה. כמו כן, אם מבצעים את העבודה נכון, השיקום יוכל למנוע צמיחת טחב וכן לספק בידוד טוב יותר בבית. וכתוצאה מבידוד טוב יותר, גם חשבון החשמל שלכם יקטן בצורה משמעותית. זאת, מפני שקירות מבודדים טוב הם קירות שמחזיקים (או "מאחסנים") היטב את החום או הקור בעת הפעלת מיזוג אוויר. 

חומרי האיטום שניתן להשתמש בהם בפרויקט 

הסוג העיקרי של חומר האיטום המשמש לשיקום קירות הוא בדרך כלל סיליקון, אבל ניתן להשתמש גם בחומרים כמו פוליאוריטן וכן חומרים אקריליים. איטום סיליקון הוא לרוב הבחירה המועדפת על ידי אנשי איטום,כי חומר זה עמיד למים, אלסטי וכמעט בלתי נראה כשהוא מותקן בצורה נכונה ע"י אנשי האיטום. 

מצד שני, איטום פוליאוריטן הוא חומר שנחשב קצת יותר "סלחן" מסיליקון עבור קבלני איטום מתחילים. זאת, משום שניתן לצבוע אותו לאחר ייבוש במידת הצורך והייבוש שלו אורך יותר זמן מסיליקון, מה שמאפשר ביצוע תיקונים במידת הצורך. מצד שלישי, איטום אקרילי נחשב יחסית קל להתקנה ויישום על קירות, אך חומר זה עשוי שלא לספק את אותה רמת איטום, הגנה ובידוד כמו סוגים אחרים של חומרי איטום. באופן כללי, חומרים אקריליים הם חומרי איטום המומלצים לשימוש בחללי פנים, או במקומות עם חשיפה מועטה לשמש הישראלית הקופחת שלנו.

לבחור את קבלן האיטום הנכון לפרויקט

כדי להיות בטוחים וסמוכים שאתם מזמינים את הקבלן הנכון לסוג הפרויקט שלכם, חפשו קבלן בעל ניסיון בסוג העבודה הספציפית שאתם צריכים להוציא לפועל. אמנם אפשר לבקש המלצות מחברים, משפחה או שכנים שעשו פרויקטים דומים, אבל אנחנו ממליצים גם לקרוא ביקורות באינטרנט ולקבל כמה הצעות מחירים מקבלני איטום שונים. 

לאחר שתקבלו כמה הצעות מחירים מאנשי מקצוע, תוכלו לערוך השוואת מחירים בין קבלני איטום ושיקום קירות ולבחור באחד הנכון לכם. ולא פחות חשוב, תמיד תקפידו לבדוק את האישורים של כל קבלן איטום מבנים, וכן בדקו שאותו קבלן רשום ברשם הקבלנים בישראל. אם הקבלן מוקפא מכל סיבה שהיא, אל תעבדו אתו.  

דברים אחרונים לשקול לפני איטום ושיקום קירות 

לפני תחילת פרויקט כמו איטום ושיקום קירות, חשוב לקחת בחשבון כמה פקטורים אחרונים שישליכו ישירות ומשמעותית על איכות עבודת שיקום הקיר שלכם. למשל, באילו חומרים יעשה שימוש קבלן האיטום שלכם? מבחינת תקנות הבנייה של המבנה שלכם, האם יש מגבלות מבחינת גודל ומשקל לחומרים? שימו לב, בניינים ישנים שלא עברו תהליכי תמ"א בדרך כלל כוללים הגבלות משקל וכן הגבלות בנייה או שיפוצים. 

כמו כן, חשוב לבדוק האם הקיר ממוקם במקום ציבורי, או נחלק בין דירת מגורים למקום ציבורי. למשל, ישנן דירות אשר חולקות קירות עם חנויות רחוב, מה שמצריך בדרך כלל את אישור העבודה גם על ידי החנות. ולא פחות חשוב, תמיד תבדקו מול העירייה בעיר בה אתם מתגוררים, מכיוון שבחלק מהעיריות בארץ יש כל מיני הגבלות בטיחות שונות. ולבסוף, אנחנו תמיד ממליצים ליידע את השכנים שלכם בגין כל עבודת שיפוץ נרחבת בבית. במקרים מסוימים, קירות נהרסים בגלל רטיבות שמקורה אצל השכנים ולא אצל מזמין פרויקט שיקום הקיר. במקרים אלו, בדרך כלל צריך לערב את חברת הביטוח, עורכי דין וכולי.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

איטום ושיקום קירות
עבודות סנפלינג

החברה שלנו היא חברה מובילה בתחום עבודות סנפלינג בגובה. אם יש לכם רטיבות במעטפת הבניין, אם צריך לנקות חלונות גבוהים או אם אתם מעוניינים להתקין רשתות יונים- השירות שלנו מיועד בדיוק לכם​. הצוות המקצועי שלנו יגיע אליכם לבצע עבודה איכותית, בטוחה ובמחיר משתלם ביותר.

התקשרו עכשיו !